Fenor

Fenor opereert vanuit Friesland. Fenor is in 2011 opgericht door een professioneel team met jarenlange expertise op het gebied van energie. De energieleverancier is opgericht met een duidelijke visie; verbetering van dienstverlening op de energiemarkt. Concreet betekent dit, dat Fenor een kort lijntje houdt met de klant. Hierdoor staat Fenor dichtbij de klant.

Direct naar:

Energielabel

Kolen 0%
Aardgas 0%
Kern 0%
Overig 0%
Wind 25.5%
Zon 3.1%
Water 0%
Biomassa 71.3%

Leveranciersgegevens

Bedrijf Fenor
Email klantenservice@fenor.nl
Telefoon 085 – 77 33 120
Kosten Gebruikelijke belkosten
Bereikbaar ma – do 8.30 – 17.00 | vr 08.30 – 16.00
Adres Mercurius 6, 8448 GX Heerenveen
Website http://www.fenor.nl/

Jouw mening telt


  • 6.2/10
    Prijsinzichten - 6.2/10
  • 6.1/10
    Betaling - 6.1/10
  • 6.5/10
    Overstapproces - 6.5/10
  • 5.9/10
    Online hulp - 5.9/10
  • 7.5/10
    Klantenservice - 7.5/10
  • 7.0/10
    Duurzaamheid - 7.0/10
6.5/10

Vergelijk Fenor met alle andere energieleveranciers

Personen in huishouden

i Ik weet mijn jaarverbruik

Stroom (normaal)
Gas
kWh
m3
Stroom (dal)
kWh

Ik heb een dubbele/slimme meter

i Ik heb (binnenkort) zonnepanelen

Help mijn verbruik te schatten

Postcode
Huisnummer + toevoeging
Je huidige leverancier

Alle informatie over Fenor

Er zijn op dit moment geen speciale aanbiedingen van Fenor.

Fenor aanvragen? Meld je nu aan voor het goedkoopste energiepakket van Fenor en profiteer direct van de hoogste welkomstpremie. Je ontvangt de welkomstpremie alleen als nieuwe klant van Fenor. Fenor verzorgt de gehele overstap zodat je niet zonder gas en licht komt te zitten. Wettelijk is afgesproken dat de energieleveranciers de overstap zo soepel mogelijk laten verlopen. Zij zullen met elkaar afstemmen wanneer het huidige contract afloopt en wanneer het nieuwe contract begint.

Nieuwe klanten die een contract hebben met een resterende looptijd van maximaal 3 maanden stappen altijd over na het einde van het huidige contract. Hierdoor wordt een opzegboete of het mislopen van een welkomstkorting voorkomen. Klanten die een contract hebben met een resterende looptijd langer dan 3 maanden worden direct overgezet. Een eventuele opzegboete en/of misgelopen welkomstkorting worden niet vergoed.

Wat gebeurt er na Fenor aanvragen

Binnen enkele minuten na je aanvraag bij Fenor ontvang je een e-mail van ons met de bevestiging van jouw aanvraag. Je hoeft verder niets meer te doen. Wij versturen jouw aanvraag direct naar Fenor. Hierna kun je het volgende verwachten:

  1. Binnen 5 werkdagen ontvang je jouw nieuwe energiecontract per e-mail;
  2. Je hebt altijd 14 kalenderdagen wettelijke bedenktijd;
  3. Je huidige energiecontract wordt voor jou opgezegd;
  4. Rond de startdatum van jouw contract vraagt Fenor de meterstanden bij je op;
  5. De overstap is voltooid en je start met besparen!

Verhuizen: nieuw energiecontract Fenor

Ga je verhuizen of ben je onlangs verhuisd, dan kun je gemakkelijk een nieuw energiecontract voor jouw nieuwe woning aanvragen via ons. Het energiecontract gaat zo spoedig mogelijk in. Er is altijd stroom gas en licht in uw nieuwe woning aanwezig. Mocht je nog een energiecontract op een ander adres hebben, dan dien je dit zelf op te zeggen.

Ga je verhuizen? Dan kun je overstappen naar een nieuwe energieleverancier of je contract bij Fenor verhuizen. Hieronder volgt een stappenplan die je kunt volgen als je jouw energiecontract bij Fenor wilt verhuizen. Zo weet je zeker dat je aansluiting op gas en licht goed wordt geregeld.

  1. Meld Fenor direct dat je gaat verhuizen
    Meld Fenor zo snel mogelijk dat je gaat verhuizen. Je kunt dit al vanaf 3 maanden van tevoren doen maar doe dit uiterlijk twee weken voordat je gaat verhuizen. Vaak kun je de verhuizing via internet melden. Om te weten of dit mogelijk is kun je kijken op de website van Fenor.

  2. Neem de meterstanden op
    Schrijf op de dag van verhuizing de meterstanden op. Deze worden later opgevraagd door Fenor.

  3. Stuur de meterstanden binnen 2 weken op
    Heb je de meterstanden opgenomen? Stuur deze dan op naar Fenor. Dit kan altijd schriftelijk maar bij sommige energieleveranciers ook via internet worden opgestuurd. Fenor geeft de meterstanden door aan jouw netbeheerder. Dat hoef je dus niet zelf te doen. De netbeheerder registreert alle aansluitingen en zorgt voor het transport in zijn gebied.

  4. Controleer jouw eindafrekening
    Kijk of de meterstanden die je hebt opgegeven ook op de eindafrekening staan. Kom je erachter dat de meterstanden niet kloppen? Neem dan direct contact op met Fenor. Binnen 3 maanden na verhuisdatum mogen er namelijk nog andere meterstanden worden ingediend.

Direct profiteren van betere energietarieven?

Wil je verhuizen en tegelijk van energieleverancier veranderen? Overstappen van energieleverancier is slecht een administratieve kwestie. Nu je tijdens het verhuizen toch al bezig bent met administratieve handelingen kun je gemakkelijk met onderstaand vergelijkingstool checken of je wel gebruik maakt van de goedkoopste energietarieven!

Wil je jouw energiecontract bij Fenor opzeggen? Dit kan omdat je de energietarieven te duur vindt of niet helemaal tevreden bent over de service. Dit hoef je niet perse zelf te regelen. Als je gaat overstappen naar een andere energieleverancier dan wordt dit namelijk al voor je geregeld door de nieuwe energieleverancier naar keuze.

Heb je geen energieleverancier meer nodig? In dat geval moet je zelf Fenor opzeggen. Dit kun je doen door contact op te nemen met de Fenor klantenservice. Je kunt ook per post de opzegging verzenden. Gebruik hiervoor onze handige opzegbrief.

Fenor opzegvergoeding

Wil je je energiecontract bij Fenor opzeggen? Hou dan wel rekening met een eventuele opzegvergoeding. Deze opzegvergoeding kan een energieleverancier rekenen als je jouw energiecontract voortijdig opzegt. De hoogte van de Fenor opzegvergoeding wordt door de ACM vastgelegd. Bekijk in het tabel hieronder hoe hoog de Fenor opzegvergoeding momenteel ligt.

Resterende looptijd Maximale kosten per product
0 – 18 maanden €50,00
18 – 24 maanden €75,00
24 – 30 maanden €100,00
Meer dan 2,5 jaar €125,00

Waarom Fenor opzeggen?

Waarom wil je Fenor opzeggen? Wij zijn erg benieuwd naar je ervaring. Laat hier een review achter en help andere consumenten tijdens het vinden van de beste energieleverancier.

Overstappen van energieleverancier

Wil je Fenor opzeggen en direct gebruik maken van goedkopere energietarieven bij een andere energieleverancier? Maak dan gebruik van onze handige energievergelijker en vergelijk alle energieleveranciers op de beste deals.

Welkomstpremies worden speciaal aangeboden door energieleveranciers aan nieuwe klanten. Bij gebruik van onze energievergelijker profiteer je van hogere welkomstpremies dan rechtstreeks via Fenor zelf. Hoe dat kan? De welkomstpremies energie liggen hoger omdat de aanbiedingen op deze manier hoger in onze resultaten terecht komen en hier profiteer jij direct van!

Wil je weten hoe hoog de Fenor welkomstpremie is? Vergelijk welkomstpremies met onze vergelijker en vindt gemakkelijk de beste deal.

Welkomstpremie, welkomstkorting, welkomstvergoeding of welkomstbonus

Welkomstpremies worden ook wel welkomstkorting, welkomstvergoeding of welkomstbonus genoemd. De meeste energieleveranciers die meedoen in onze energievergelijker maken het nog aantrekkelijker om te switchen door een hoge welkomstpremie aan te bieden. Het is een korting die je als nieuwe klant krijgt als je overstapt.

Wanneer ontvang ik mijn welkomstpremie energie?

Het verschilt per energieaanbieder wanneer de welkomstpremie energie wordt uitgekeerd. De meeste aanbieders brengen de korting direct in het eerste jaar in mindering, terwijl andere aanbieders de welkomstkorting energie pas in mindering brengen op de tweede afrekening. Vraag daarom even bij Fenor na wanneer je jouw welkomstpremie energie kunt verwachten. Dit is ook terug te vinden in de algemene voorwaarden van jouw gekozen energiecontract bij Fenor.

Denk je erover na om zonnepanelen aan te schaffen? Steeds meer leveranciers bieden zonnepanelen aan. Zo ook Fenor. Fenor biedt drie pakketten zonnepanelen aan. De energieleverancier levert zowel blauwe als zwarte zonnepanelen in combinatie met verschillende omvormers.

Doorbreek de jaren
van te veel betalen!

Een overstap kan je tot ruim 300 euro besparing per jaar opleveren. Bron: ACM, november 2016.

Ik maak de stap

Veelgestelde vragen

Nadat de overeenkomst is ingegaan, verzoekt Fenor je jouw meterstanden door te geven via email of in de portal.

Nadat de levering is aangevangen ben je contractueel verbonden en dien je alle voorschotten en afrekeningen te voldoen binnen de gehanteerde betalingstermijnen. Jouw voorschot is gebaseerd op jouw standaard jaarverbruik (of aangegeven verbruik) en bestaat uit de kosten voor levering, de energiebelasting, opslag duurzame energie, transportkosten en de btw.

Het niet kunnen betalen van de betreffende rekening(en) is voor alle partijen vervelend. FENOR is altijd bereid om op basis van heldere afspraken een betalingsregeling te treffen. Een tijdig verzoek voor een betalingsregeling kan extra administratieve of incassokosten voorkomen.